Wykorzystanie auta jako nośnika reklamy staje się ostatnimi czasy coraz bardziej popularne. Najczęstszą formą przekazu treści marketingowej jest oklejanie samochodów folią reklamową oraz branding pojazdów. Taka praktyka to nie tylko stosunkowo tania metoda na promocję firmy, ale także pewna ochrona karoserii przed zarysowaniami. Reklama na samochodzie to skuteczny sposób na przyciągnięcie przez firmę uwagi nowych klientów i zachęcenie ich do kupna produktów lub usług.
Biorąc pod uwagę kształt karoserii samochodowej do jej oklejania wykorzystuje się różne rodzaje folii samoprzylepnych. Należą do nich:
Reklama na samochodzie może też obejmować szyby. W tym celu stosuje się folię okienną typu one way vision (OWV), dzięki której światło słoneczne jednostronnie przenika do wnętrza auta. Od strony zewnętrznej widzimy jedynie naklejoną grafikę, natomiast ze środka samochodu szyba jest nieznacznie przyćmiona, zachowując pomimo wszystko widoczność.
Jeśli chodzi o oklejanie pojazdów folią reklamową praktyka ta znajduje najczęściej zastosowanie w przypadku aut osobowych, aczkolwiek na tego typu rozwiązanie decydują się również właściciele samochodów dostawczych, ciężarowych, czy busów.
Naklejanie treści reklamowych jest też możliwe na quadach i motocyklach. Niektóre duże firmy transportowe zamawiają taką usługę dla całej posiadanej floty pojazdów. Konieczne jest wówczas użycie wysoko wytrzymałej foli wylewanej z aplikacją kleju kanalikowego, która wyróżnia się nawet 10-letnią trwałością.
Reklama na samochodach to niezwykle skuteczna forma promowania firmy, produktu, czy usługi. W omawianym kontekście branding oznacza wykorzystywanie reklamy na samochodach i innych pojazdach w celu zbudowania i ugruntowania pozycji marki w świadomości potencjalnego klienta, żeby stała się ona łatwo rozpoznawalna.
Istotne jest stworzenie takiego przekazu, który sprawi że odbiorca w prosty sposób odróżni reklamowanego producenta bądź jego towar od reszty konkurencji. Aby jednak branding samochodów przyniósł spodziewany efekt reklama powinna zawierać ciekawe logo, chwytliwy slogan i atrakcyjną szatę graficzną. Istotny jest także rozmiar i czytelność czcionki. Poszczególne elementy powinny być unikalne i tworzyć harmonijną całość, zarówno pod względem treści, jak i wizualnie.
Oklejanie samochodu folią umożliwia przede wszystkim ciągłe propagowanie treści marketingowej bez ponoszenia dodatkowych wydatków, poza jednorazowym kosztem wykonania reklamy. Tak ozdobionym autem przemieszczamy się codziennie po mieście, dzięki czemu jest ono stale wyeksponowane dla przechodniów i kierowców, którzy mogą się zapoznać z treścią przekazu.
Kolejnym atutem jest możliwość wykorzystania na potrzeby promocji sporej powierzchni samochodu, którą stanowi karoseria, a opcjonalnie również szyby. Zawsze możemy bez uciążliwych konsekwencji powrócić do oryginalnego koloru, jakim zostało polakierowane nasze auto, ponieważ folia po zdjęciu nie pozostawia kleju.
Inną zaletą, jaką daje reklama na samochodzie jest stosunkowo niski koszt realizacji takiej usługi. Lakierowanie karoserii może być nawet kilka razy droższe niż oklejanie samochodu.